Δήμος – δήμιος

Απογοητεύει και τον πλέον καλόπιστο πολίτη  στο Λαύριο, αλλά και στην ευρύτερη Λαυρεωτική, η Δημοτική Αρχή και ο δήμαρχος Κ. Λεβαντής.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, ο Δήμος Λαυρεωτικής διά των Οικονομικών του Υπηρεσιών και χωρίς καμία ενημέρωση των οφειλετών, αποστέλλει μαζικά στο Υπουργείο Οικονομικών και τις κατά τόπους ΔΟΥ, τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των κατοίκων της Λαυρεωτικής, που υπερβαίνουν τα 293,48€, μπλοκάροντας την φορολογική τους ενημερότητα.

Η “αιτιολόγηση”

Την υφιστάμενη νομοθεσία επικαλούνται οι υπάλληλοι των Οικονομικών Υπηρεσιών, η οποία τους υποχρεώνει να προβούν στην παραπάνω ενέργεια, και έως εδώ ουδέν μεμπτόν θα μπορούσαμε να πούμε. Επικαλούνται δε, την ανέκαθεν ισχύ της παραπάνω τακτικής, κάτι που δε φαίνεται πάντως να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αφού αρκετοί καταστηματάρχες στην πόλη του Λαυρίου δεν θυμούνται να υπήρχε παρόμοια τακτική, λόγω και των κατά φυσικό τρόπο συνεχών τους οικονομικών υποχρεώσεων για τα πάσης φύσεως τέλη που καταβάλλουν στο Δήμο.

Μέχρι πρότινος

Όπως πληροφορούμαστε, ο νόμος υπήρχε  (άρθρο 1 ΚΥΑ – 45081/30-10-97), αλλά δεν εφαρμοζόταν στη συντριπτική πλειοψηφία των Δήμων όλης της χώρας, οι Δημοτικές Αρχές των οποίων δεν θεωρούσαν κοινωνικά αποδεκτό το “τιμωρητικό” αυτό μέτρο , με τους ίδιους τους Δήμους να λειτουργούν, περίπου, ως “οικονομικοί καταδότες” του Υπουργείου Οικονομικών, μέχρι που δόθηκε σαφής εντολή απόλυτης εφαρμογής από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Εκτεθειμένος ο Δήμαρχος

Τεράστιες ωστόσο ευθύνες βαραίνουν τις Οικονομικές Υπηρεσίες του Δήμου καθώς και το Δήμαρχο Λαυρεωτικής κ. Κώστα Λεβαντή, ο οποίος προβαίνει στη στυγνή υλοποίηση ενός τέτοιου μέτρου, χωρίς καμία ενημέρωση.

Είναι αδικαιολόγητη και προκλητικά ανάλγητη η στάση του Δήμου Λαυρεωτικής, αφού ειδικά  στην ειδοποίηση των τελών για καθαριότητα και ΤΑΠ που παρουσιάζουμε, πουθενά δεν αναφέρεται η συνέπεια της μη εμπρόθεσμης καταβολής. Αντίθετα, γίνεται λόγος για “προσαύξηση 1% για κάθε μήνα καθυστέρησης βάσει του νόμου περί είσπραξης εσόδων”. Το απόσπασμα από ανάλογο ενημερωτικό σημείωμα του Δήμου Αγίου Δημητρίου το οποίο και συμπαραθέτουμε, καταδεικνύει τη σοβαρότητα και την υπευθυνότητα, ως προς την ακριβή ενημέρωση των πολιτών, της Ταμειακής Υπηρεσίας αυτού του Δήμου, κάτι που αποτελεί, όπως δείχνουν τα γεγονότα, το μεγάλο δυστυχώς ζητούμενο στο Λαύριο.

Απαξιεί ο Δήμος Λαυρεωτικής, και εδώ είναι η τεράστια ευθύνη του Δημάρχου, αλλά και των στελεχών της Οικονομικής Υπηρεσίας, να ενημερώσει για τα πολύ σοβαρότερα, στέλνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο στην τσιμπίδα της Εφορίας τους εκπρόθεσμα υπόχρεους καταβολής τελών, θύματα και της δημοτικής φορομπηχτικής πολιτικής, που ειδικά για τα μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα καλούνται να καταβάλουν σωρευτικά δημοτικά τέλη τα ποσά των οποίων υπερβαίνουν τα 400 και 500€!!!

Τα χειρότερα

Η καταταλαιπώρηση ωστόσο των “μπλοκαρισμένων” φορολογικά πολιτών που έχουν την ατυχία να υφίστανται τα παραπάνω δε σταματά έδώ, με τα ατέλειωτα πήγαινε – έλα μεταξύ Δημαρχείου και της ΔΟΥ στην οποία ανήκουν, πολλές φορές ακόμη και εκτός Λαυρεωτικής. Για εκείνους οι οποίοι δικαιούντο κάποιας επιστροφής φόρου, η ανεύθυνη στάση των Υπηρεσιών του Δήμου Λαυρεωτικής, τους επαυξάνει το χρόνο αναμονής είσπραξης του επιστρεφόμενου ποσού, σε διάστημα που φθάνει και ξεπερνά ίσως τους δύο μήνες.

Ανυπεράσπιστοι οι πολίτες

Δυστυχώς οι πολίτες της Λαυρεωτικής, ειδικά στις ακριτικές περιοχές έχουν βιώσει τα δείγματα της δημοτικής ασυνέπειας, με τα σκουπίδια να περιμένουν στις “τοπικές χωματερές” στο Χάρακα και αλλού, εν μέσω μάλιστα καλοκαιριού δέκα και πλέον ημέρες. Την ίδια ώρα αυτά που οι υπεύθυνοι, υπερβαίνοντας τα εσκαμμένα, προτρέπουν τους κατοίκους για την περισυλλογή ακόμη και των αγριόχορτων να απευθυνθούν στους ιδιώτες για γρηγορότερα αποτελέσματα…

Δυστυχώς αυτοί οι πολίτες δεν έχουν το δικαίωμα και ούτε βέβαια ποτέ θα το αποκτήσουν, να μπλοκάρουν τη φορολογική ενημερότητα του Δήμου Λαυρεωτικής, ή του εκάστοτε δημάρχου για εκπρόθεσμες, τουλάχιστον, δημοτικές υπηρεσίες.

ΠΗΓΗ: http://lavreotiki1.webnode.gr

(Ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας “Η ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗ”)

Αρέσει σε %d bloggers: