Εξήγγειλαν την επέκταση του Προαστιακού ως το Λαύριο

Η έλευση του Προαστιακού στο λιμάνι του Λαυρίου ήρθε ένα βήμα πιο κοντά, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί, μεταξύ του υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, του νέου Αντιπεριφερειάρχη Αττικής Πέτρου Φιλίππου και των νεοεκλεγμένων αλλά και απερχόμενων δημάρχων των Δήμων από όπου θα διέρχεται ο συρμός. Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στη βουλή στη Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στην οποία προεδρεύει ο βουλευτής Αττικής κ. Γεώργιος Βλάχος. Αναλυτικότερα συμμετείχαν οι νέοι δήμαρχοι: Λαυρεωτικής Δημήτρης Λουκάς, Σαρωνικού Γεώργιος Σωφρόνης, Μαρκοπούλου Σωτήρης Μεθενίτης, Κορωπίου Δημήτρης Κιούσης, καθώς και ο απερχόμενος δήμαρχος Λαυρεωτικής κος Κωνταντίνος Λεβαντής, αλλά και ο επικεφαλής της αντιπολιτευτικής παράταξης Παιανίας Ισίδωρος Μάδης και ο νεοεκλεγμένος δήμαρχος Σπάτων Αρτέμιδος Δημήτρης Μάρκου.

O υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με τον πρόεδρο του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλου και τον διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΟΣΕ Γρηγόρη Σαμπατακάκη, εξήγγειλαν την επέκταση του Προαστιακού από τον σταθμό Κορωπί μέχρι το Λιμάνι του Λαυρίου. Σύμφωνα με το σχεδιασμό, το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωμένες μελέτες σε μερικούς μήνες και να δημοπρατηθεί μέσα στο 2015, έτσι ώστε να έχει ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει το 2020.

Η γραμμή προγραμματίζεται να είναι διπλή, μήκους 32 χλμ και θα έχει εννέα στάσεις: Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, «Δασκαλιό 1» – ΒΙΟΠΑ Κερατέας, «Δασκαλιό 2», Θορικό, «Κυπριανός» Λαυρίου και σταθμούς στο Κορωπί και στο Λιμάνι του Λαυρίου, ενώ ο χρόνος που θα χρειάζεται για την μετακίνηση του ο επιβάτης από Κορωπί προς το Λιμάνι του Λαυρίου θα είναι 17 λεπτά.

Τα σχέδια και οι διαφωνίες

Το σημείο διαφωνίας μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ ήταν εδώ και μήνες οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου, με κύριο χαρακτηριστικό τις μέγιστες ταχύτητες κίνησης των συρμών. Ο ΟΣΕ υποστήριζε ότι αρκούσε μια γραμμή που θα «σήκωνε» ταχύτητες έως και 120 χλμ./ώρα, ενώ η ΕΡΓΟΣΕ ήθελε υψηλότερες προδιαγραφές (ταχύτητες έως 160 χλμ./ώρα). Η επιχειρηματολογία του ΟΣΕ στηρίζεται στο ότι η γραμμή είναι μήκους μόλις 32 χλμ. και θα περιλαμβάνει 9 στάσεις, με αποτέλεσμα να μην έχουν τη δυνατότητα οι συρμοί να αναπτύσσουν τόσο μεγάλες ταχύτητες, αφού θα σταματούν ανά λίγα χιλιόμετρα για να πραγματοποιούν στάσεις.

Παράλληλα, σε περίπτωση κατασκευής γραμμής έως 120 χλμ./ώρα, οι προδιαγραφές ασφαλείας επιτρέπουν τη λύση των ισόπεδων διαβάσεων στα σημεία συνάντησης της γραμμής με άλλες οδούς. Αντίθετα, σε γραμμή υψηλότερων ταχυτήτων απαιτείται, για να καλύπτονται οι προδιαγραφές ασφαλείας, η κατασκευή ανισόπεδων διαβάσεων, το κόστος κατασκευής των οποίων είναι σημαντικά ακριβότερο.

Οι σχετικές μελέτες δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα, ωστόσο η πρόταση της ΕΡΓΟΣΕ έκανε λόγο για έργο ύψους 270 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα, οι τεχνικοί του ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι η επιλογή της πρότασης ΟΣΕ συνεπάγεται μείωση του κόστους κατά 40%, αλλά και επιπλέον όφελος λόγω της μείωσης του χρόνου κατασκευής, αφού είναι απλούστερη τεχνικά.

Η χρηματοδότηση

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Υποδομών πρόκειται να επιλέξει τη χρηματοδότηση του έργου από το ΣΕΣ (Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης) με 150 εκατ. ευρώ, επιλέγοντας ουσιαστικά την πρόταση του ΟΣΕ, με πιο βελτιωμένα ωστόσο τεχνικά χαρακτηριστικά.

Η διαφωνία μητρικής και θυγατρικής (ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ) οδήγησε σε καθυστερήσεις αναφορικά με την ανάθεση των μελετών, με αποτέλεσμα να μην εντάσσονται στο ΕΣΠΑ μελέτες ύψους 4 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, ελλοχεύει ο κίνδυνος απώλειας εγκεκριμένης χρηματοδότησης από την Ε.Ε. για τις μελέτες του έργου, εάν αυτές δεν ολοκληρωθούν έως τα τέλη του 2015.

boylh-proastiakos

http://mesogianews.gr

 

Αρέσει σε %d bloggers: