Θα πάει το τρένο στο Λαύριο;

Το 2007, ο Μιχάλης Λιάπης, τότε υπουργός μεταφορών, μετά τη σύσκεψη που είχε με τους εκπροσώπους της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, ανακοίνωνε ως χρονιά σταθμό το 2012, ενώ τα έργα θα ξεκινούσαν το 2008.

Έναν χρόνο μετά, οι ταλαίπωροι κάτοικοι των Μεσογείων και της Λαυρεωτικής, πληροφορούνταν με απογοήτευση ότι το έργο θα πήγαινε δύο χρόνια πίσω και το πρώτο τρένο θα έφτανε στο λιμάνι του Λαυρίου, το 2014, αυτή τη φορά με το μοντέλο σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα (ΣΔΙΤ).

Και, ύστερα, ήρθε η κρίση. Προβλήματα με τη χάραξη της γραμμής με κόντρες μεταξύ δημοτικών αρχόντων, συγκρούσεις μέσα στην “οικογένεια” του ΟΣΕ, αντιδράσεις οικολογικών οργανώσεων και πολλά άλλα γνωστά και παράλογα της Ελληνικής Διοίκησης οδήγησαν σε καθυστερήσεις, αδυναμία απορρόφησης κοινοτικών πόρων και, τελικά, φτάνουμε στο 2013, όταν Η νοτιοανατολική Αττική όχι μόνο δεν μπόρεσε να δει ούτε ένα χιλιόμετρο επέκτασης προς Λαύριο, αλλά και τους ίδιους τους υπάρχοντες σταθμούς να υποβαθμίζονται, λόγω έλλειψης χρημάτων, έλλειψης σχεδιασμού και συνεργασίας μεταξύ των υπηρεσιών και μιας κόντρας μεταξύ των διοικήσεων της ΕΡΓΟΣΕ που παρέδιδε έργα και του ΟΣΕ που δεν τα παραλάμβανε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα-μνημείο παραλογισμού και ασυνεννοησίας, η καθυστέρηση λειτουργίας ενός ήδη έτοιμου σταθμού του προαστιακού (αυτού της Μεταμόρφωσης) για σχεδόν δύο χρόνια, λόγω μη ηλεκτροδότησης, εξαιτίας του γεγονότος ότι η Πολεδομία τον θεωρούσε αυθαίρετο.

Στα τέλη του 2013, η κυβέρνηση εξασφαλίζει χρηματοδότηση, ύψους 1,8 εκατομμυρίων ευρώ, από πιστώσεις των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (Δ.Δ.Μ) προκειμένου να υλοποιηθεί η μελέτη της επέκταση του προαστιακού στο τμήμα Κορωπί – λιμένας Λαυρίου με την προϋπόθεση ότι αυτή θα έπρεπε  να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2015. Νέος στόχος για την ολοκλήρωση του έργου, το 2020.

Ωστόσο, επτά μήνες μετά, τον Ιούλιο του 2014, μαθαίνουμε ότι ο ΟΣΕ διαφωνεί με τη σκοπιμότητα και, κυρίως, το προβλεπόμενο κόστος και η προώθηση της διαγωνιστικής διαδικασίας αναστέλλεται.

Το καλοκαίρι του 2015, το έργο έχει πάλι χάσει μία ακόμη ευκαιρία, με την απόρριψη της χρηματοδότησης των μελετών μέσω του CEF (Συνδέοντας την Ευρώπη), μεταφέροντάς τες προς χρηματοδότηση στο ΣΕΣ 2014-2020.

Πηγή: stokokkino.gr

Αρέσει σε %d bloggers: