Κυριακή, 8 Δεκεμβρίου, 2024
Lavriaki.gr
ΛαύριοΠροαστιακόςΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Σε… ράγες ανάπτυξης το Λαύριο με τον Προαστιακό

Η επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λαύριο, η νέα σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Αρχαία Ολυμπία-Κατάκολο και Πύργος-Κυπαρισσία-Καλαμάτα, και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο αποτελούν τα τρία έργα προτεραιότητας της ΕΡΓΟΣΕ, τα οποία έχει προτείνει για ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ.

Αυτό επεσήμανε χθες στο πλαίσιο συνεδρίου για τα χρηματοδοτικά εργαλεία έργων υποδομών ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θάνος Βούρδας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η επέκταση του Προαστιακού θα είναι μήκους 32 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει την κατασκευή υποδομής, επιδομής, ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης της γραμμής από το Κορωπί έως το Λαύριο, ενώ θα συνδυαστεί με την παράλληλη επέκταση της Αττικής Οδού και την αναβάθμιση του λιμανιού του Λαυρίου, ώστε να μπορεί να φιλοξενεί πλοία κρουαζιέρας και επιβατικά από το βόρειο και κεντρικό Αιγαίο. Το κόστος του σιδηροδρομικού έργου χωρίς τις απαλλοτριώσεις υπολογίζεται σε 140 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η επέκταση μετά το Κορωπί, που παλαιότερες μελέτες εκτιμούσαν ότι θα εξυπηρετεί περί τους 300.000 επιβάτες καθημερινά, θα περιλαμβάνει σταθμούς και στάσεις στις περιοχές: Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικό, Λαύριο και Λιμάνι Λαυρίου.

Η ΕΡΓΟΣΕ εκτιμά ότι το λιμάνι σε συνδυασμό με τον Προαστιακό και την Αττική Οδό θα δημιουργήσει συνέργειες και προστιθέμενη αξία στην όλη επένδυση, έτσι ώστε να προσελκύσει επενδυτές από την κατασκευαστική και τουριστική βιομηχανία.

Κατάργηση το 1962
Να σημειωθεί ότι θα είναι η πρώτη φορά που το Λαύριο θα εξυπηρετηθεί από τον σιδηρόδρομο, μετά την κατάργηση του Λαυρεωτικού Σιδηρόδρομου (γραμμή Λαυρίου – Αγίων Αναργύρων), σταδιακά μεταξύ των ετών 1957 και 1962.

Οσον αφορά την Πελοπόννησο, η ΕΡΓΟΣΕ προγραμματίζει την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Αρχαία Ολυμπία-Κατάκολο και Πύργος-Κυπαρισσία-Καλαμάτα στη δυτική Πελοπόννησο μήκους 285 χιλιομέτρων. Στόχος είναι να συνδεθούν με το τρένο τέσσερα λιμάνια κρουαζιέρας (Πάτρα, Κυλλήνη, Κατάκολο και Καλαμάτα), ώστε η περιοχή με επίκεντρο την Ολυμπία να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστικών επενδύσεων.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

http://www.ethnos.gr