Το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου Ρόζα Βλάση έξω από το Σούνιο [ΒΙΝΤΕΟ]
Παραμονη των Χριστουγεννων του 1959, η Ελλας θρηνησε την απωλεια ακομη ενος φορτηγου πλοιου, του Ροζα Βλαση. Το τραγικο αυτο ναυαγιο εκανε μεγαλο εντυπωση στην Αθηνα και τον Πειραια, πρωτον γιατι εγινε διπλα στην Αττικη, εξω απο το Σουνιον, και δευτερον γιατι τα νεα μεταδοθηκαν απο την τοτε ΕΙΡ (Εθνικο Ιδρυμα Ραδιοφωνιας) ημερα Χριστουγεννων.
Θυμαμαι τον υπουργο Εμπορικης Ναυτιλιας, τον Ανδρεα Ανδριανοπουλο, να βγαινει στα ερτζιανα και να προσπαθει να εξηγησει πως χαθηκε το πλοιο και μαζι του δεκατρεις ναυτικοι.
Παρα τις συνθηκες του ναυαγιου υπηρξαν πολλα ερωτηματικα. Το Ροζα Βλαση ηταν ενα πολυ γερο φορτηγο (collier) 2.159 τοννων φτιαγμενο αρχικα για το Βρεττανικο ναυτικο. Αφου ναυπηγηθηκε στο τελος του πολεμου σαν το Empire Lowlander , παραχωρηθηκε αμεσως στην εταιρεια Cory Colliers και με το ονομα Corflow οργωσε τις θαλασσες για δεκα χρονια.
Ηλθε στην Ελλαδα το 1959 και αποκτηθηκε απο την εταιρεια G. Vlassis & Co. που το ονομασε Ροζα Βλαση. Στο μοιραιο του ταξιδι, ξεκινησε με 19 ναυτικους απο το Στρατωνι της Ανατολικης Χαλκιδικης και πηγαινε για τον Πειραια. Μετεφερε πανω απο 2.700 τοννους (κατα τις εφημεριδες) σιδηροπυριτου, ενος μεταλλευματος που ηταν πασιγνωστο για την ασταθεια του σε φορτηγα καραβια οπου μπορουσε να “κυλησει” ευκολα.
Περνωντας αναμεσα απο την Αττικη και την Μακρονησο, εξω απο το ακρωτηριο του Σουνιου, βρηκε αγρια θαλασσα και το κακο εγινε. Το μεταλλευμα μετακινηθηκε και οδηγησε πρωτα σε σοβαρη κλιση του πλοιου και τελικα σε ξαφνικο καταποντισμο χωρις το πληρωμα να εχει καιρο να τρεξει σε σωσιβιες λεμβους εκτος απο πεντε απο τους σωθεντας.