Εμπορικός Σύλλογος Λαυρίου: Προτάσεις για το περιφερειακό συνέδριο της Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Αν. Αττικής

ΕΜΠΟΡΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΒΙΟΤΕΧΝΧΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΑΥΡΙΟΥ

Σε συνέχεια του εγγράφου μας με αρ. πρωτ. 04/21-2-2018 με το ίδιο θέμα, για το νέο μοντέλο – εγχείρημα Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, σας καταθέτουμε τις σκέψεις-προβληματισμούς και τις προτάσεις μας.

Στην προοπτική μιας παραγωγικής ανασυγκρότησης ικανής να εξασφαλίσει την αυτοδυναμία της Ελληνικής Οικονομίας χρήζουν, εκ βάθρων αναδιοργάνωση, πολλοί τομείς προκειμένου να υποστηρίξουν την αειφορία της αυτοτροφοδοτούμενης ανάπτυξης της  Ελληνικής οικονομίας. Ένα τέτοιο σχέδιο είναι αδύνατο να δημιουργηθεί από γραφειοκρατικούς μηχανισμούς στο όνομα της κοινωνίας αλλά με απούσα αυτήν .Είναι αδύνατο να συμβεί χωρίς την αληθινή αφύπνιση και συμμετοχή της ίδιας της κοινωνίας.

Το αίτημα της μεταρρύθμισης της Ελληνικής οικονομίας θα υλοποιηθεί μόνο εάν και εφόσον υπάρχει το όραμα για αειφόρα ανάπτυξη του έθνους και η βούληση των πολιτικών και όχι με την διάσπαση της κοινωνικής συνοχής.

Σημασία έχει να περάσουμε από την Υφεση στην Ανάπτυξη. Οι τράπεζες δεν έχουν την βούληση να συνεισφέρουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη. Το κράτος χρωστά παντού. Ο ιδιωτικός τομέας συνθλίβεται από την υπερφορολόγηση.

Οι όποιες τάσεις της οικονομίας που εμφανίζονται σε διάφορες έρευνες, δεν αναιρούν την παγίωση της διεύρυνσης της ανισότητας των εισοδηματικών κατηγοριών. Παράλληλα με τις εξελίξεις στην εισοδηματική κατανομή παρατηρείται μια παγίωση των συνθηκών της υπερχρέωσης και αδυναμίας πληρωμών. Σχετικά με τις πρόσφατες παρεμβάσεις που έλαβαν την μορφή στοχευόμενων εισοδηματικών ενισχύσεων σε  ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, εκτιμάται ότι δεν είναι ικανές στον περιορισμό των τάσεων της ανισότητας.

Θεωρούμε ότι, για την παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας στην περιοχή της Λαυρεωτικής αλλά και της ευρύτερης περιοχής, θα βοηθήσουν  οι παρακάτω προτάσεις:

  1. Η συγκέντρωση των δημοσίων υπηρεσιών γίνεται σε βάρος των τοπικών κοινωνιών και προκαλεί μεγαλύτερη γραφειοκρατία και ταλαιπωρία των πολιτών αλλά και των υπαλλήλων ( πχ κλείσιμο Δ.Ο.Υ Λαυρίου και προσεχώς της Δ.Ο.Υ Κορωπίου, η μετακίνηση της ΔΕΗ κτλ)
  2. Η χωροθέτηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της πόλης του Λαυρίου, πρέπει να εξεταστεί σε επίπεδο  συνολικού χωροταξικού σχεδιασμού και όχι αποσπασματικά για ένα τμήμα του Δήμου, χωρίς να εξετάζονται οι επιπτώσεις που θα έχει το γεγονός, στους υπάρχοντες επιχειρηματίες που θα έχουν να ανταγωνιστούν κολοσσούς με ότι συνεπάγεται αυτό.
  3. Καθιέρωση αφορολόγητου για έσοδα από επαγγελματική δραστηριότητα / ισότιμη μεταχείριση των φορολογουμένων.
  4. Σταδιακή μείωση / κατάργηση / ενσωμάτωση τέλους επιτηδεύματος.
  5. Να δημιουργηθεί ειδική επιτροπή παρακολούθησης αθέμιτων πρακτικών σε όλα τα επίπεδα παραγωγικών δραστηριοτήτων των φορέων της αγοράς.
  6. Να καθιερωθεί ηλεκτρονικό ειδικό μητρώο προσφορών – προωθητικών ενεργειών.
  7. Αναβάθμιση του ρόλου του ΣΥΚΑΠ, μέσω διενέργειας εντατικότερων και ποιοτικότερων ενεργειών.
  8. Περιορισμός της υπαίθριας διάθεσης μόνο σε προϊόντα γης και θάλασσας με την απαιτούμενη διασφάλιση των διατάξεων ασφάλειας και υγιεινής τροφίμων.
  9. Ένταξη περιβαλλοντολογικού τέλους και στο υπαίθριο εμπόριο (όχι μόνο στο στεγασμένο εμπόριο).
  10. Για την εμπορική χωροταξία πρέπει η εμπορική πολεοδομία να ρυθμίζει υπό συγκεκριμένους όρους, εγκατάσταση επιχειρήσεων χωρίς καμία παρέκκλιση (άπτεται της περιβαλλοντικής ευαισθησίας, της κοινωνικής συνοχής και της διατήρησης του πληθυσμιακού ιστού, ιδιαίτερα στις τοπικές κοινωνίες).
  11. Εισαγωγή διάταξης για την ρύθμιση των περιπτώσεων δημιουργίας μεγάλων καταστημάτων σε πόλεις κάτω των 15.000 κατοίκων.
  12. Απομάκρυνση των μεγάλων χώρων λιανικής πώλησης (υπεραγορές και μεγάλων εμπορικών κέντρων) από τα παραδοσιακά κέντρα των πόλεων.
  13. Δημιουργία ακατάσχετου επαγγελματικού τραπεζικού λογαριασμού, ο οποίος θα εξυπηρετεί όλες τις λειτουργίες της επιχείρησης.
  14. Να διαμορφωθεί ένας μηχανισμός υποστήριξης και έγκαιρης προειδοποίησης επιχειρήσεων σε κρίση, για την αποτροπή πτωχεύσεων με αποτέλεσμα την διασφάλιση του κλάδου και των εργαζομένων .
  15. Για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις που παρουσιάζουν δυνατότητα ανάπτυξης, κίνητρα επενδύσεων και προώθηση τους σε μεγαλύτερες και περισσότερες αγορές.
  16. Νομοθετική κατοχύρωση της Κυριακάτικης αργίας, Κατάργηση των νόμων που απελευθερώνουν τα ωράρια (το Σύνταγμα κατοχυρώνει για όλους τους εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους το δικαίωμα του ελεύθερου χρόνου, αρθρ 5 & 21 ).
  17. Την δυνατότητα ένταξης όλων των επαγγελματιών, αυτοαπασχολούμενων χωρίς προϋποθέσεις και αποκλεισμούς στην ρύθμιση για χρέη, των 120 δόσεων (Σε περίοδο κρίσης δεν τεκμαίρεται επί της αρχής, δολιότητα στη μη αποπληρωμή οφειλών)
  18. Δυνατότητα εξαγοράς των δανείων (στην τιμή πώλησης που θα δίνονταν στα distress funds) από τους δανειολήπτες.
  19. Η προστασία της κύριας κατοικίας να διατηρηθεί και να κατοχυρωθεί δια νόμου. Επίσης να υπάρξει μέριμνα για την προστασία της επαγγελματικής στέγης και των λοιπών παγίων των μικρών επιτηδευματιών- αυτοαπασχολούμενων, όταν αυτά αποτελούν μοναδικό μέσο αναπαραγωγής και διατήρησης της επαγγελματικής δραστηριότητας.
  20. Απαλοιφή υπολοίπων οφειλής (τόκοι, τοκοχρεολύσια) έπειτα από οικειοθελή και συναινετικό πλειστηριασμό ακινήτου, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις εκείνες που έχει υπάρξει προσημείωση.
  21. Αποσύνδεση των ασφαλιστικών οφειλών από την πρόσβαση σε παροχές Υγείας-Πρόνοιας-Περίθαλψης.
  22. Σύνταξη με βάση τις καταβεβλημένες εισφορές, για όσους αυτοαπασχολούμενους έχουν συμπληρώσει συντάξιμη ηλικία και δεν μπορούν να ρυθμίσουν τμήμα η το σύνολο των οφειλών τους.
  23. Όσοι ελεύθεροι επαγγελματίες- αυτοαπασχολούμενοι που πληρώνουν τώρα ΕΦΚΑ και έχουν οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία (προ ΕΦΚΑ), λόγω κρίσης να έχουν δικαίωμα στην ιατροφαρμακευτική – νοσοκομειακή περίθαλψη. Οι οφειλές (προ τόκων)  να κεφαλαιοποιούνται και να αποπληρώνονται (χωρίς παγίδες) μέχρι και μετά το τέλος του εργασιακού τους βίου.
  24. Προστασία των επιχειρήσεων από την αναλγησία και τις υπέρογκες χρεώσεις της ΑΕΠΙ και GEA που εξαθλιώνουν – εξοντώνουν τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν μουσική για την λειτουργία τους, ( έστω και έλα απλό ραδιόφωνο ή τηλεόραση με κρατικούς σταθμούς – κανάλια)
  25. Πλήρη στελέχωση του κέντρου Υγείας Λαυρίου και όχι στην υποβάθμιση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας.
  26. Αναστύλωση του κτιρίου του στεγάζει τους Αιτούντες Πολιτικό Άσυλο (κέντρο Αλλοδαπών Λαυρίου) ή κατασκευή νέου και μεταστέγαση τους.
  27. Άμεση σύνδεση του χαρακτηρισμένου ως εθνικού λιμένος με την προέκταση της Αττικής οδού και την επέκταση του προαστιακού και του Μετρό με την πόλη του Λαυρίου
  28. Αποσυμφόρηση των λιμένων Πειραιά και Ραφήνας( όπως κατ επανάληψη έχει εξαγγελθεί) με μεταφορά ακτοπλοϊκών γραμμών στο λιμάνι του Λαυρίου

Επίσης αναγκαία είναι η ανάπτυξη – ανάδειξη της πολιτιστική κληρονομιάς μας,
     όσον αφορά το Λαύριο:

  • H αναστήλωση και ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου Θορικού.
  • Ανάδειξη των αρχαίων θολωτών τάφων
  • Ανάδειξη των αρχαίων πλυντηρίων μεταλλεύματος και των υπόγειων στοών εξόρυξης όσων μπορούν να γίνουν επισκέψιμα. Τέτοια είναι η στοά 80 που μπορεί να μετατραπεί σε μουσείο τρόπων εξόρυξης και ζωής των μεταλλωρύχων.
  • Χάραξη περιπατητικών διαδρομών και ποδηλατικών εντός εθνικού δρυμού.

Τέλος, η Προστασία και Ανάδειξη της νήσου της Μακρονήσου, που αφημένη στην τύχη της και την φθορά   του χρόνου, μελαγχολικά  θωρεί, την πόλη του Λαυρίου

 

Αρέσει σε %d bloggers: