Μέσα και σιδηρόδρομος για Λαύριο-Ραφήνα στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Πολύ ενδιαφέρουσες εξελίξεις έχουμε στην υπόθεση της προετοιμασίας του μεγάλου διαγωνισμού για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com το έργο έχει μεγαλώσει σε σχεδιαστικό επίπεδο καθώς στο φυσικό αντικείμενο εκτός από τα προβλεπόμενα έργα για την επέκταση της Λ.Κύμης, την αστική σήραγγα Κατεχάκη-Βουλιαγμένης και τις επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα, θα έχουμε και σιδηροδρομικό αντικείμενο που αφορά την επέκταση στο τμήμα Κορωπί-Λαύριο και Αεροδρόμιο-Ραφήνα.

Η εξέλιξη αυτή είναι αρκετά ενδιαφέρουσα από πολλές απόψεις γιατί απελευθερώνει δυνάμεις για τα δύο σιδηροδρομικά έργα που αδυνατούν προς το παρόν να τραβήξουν χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ για να υλοποιηθούν. Με την ένταξη τους στο μεγάλο έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού από τη μία εξασφαλίζουν την υλοποίηση τους και από την άλλη δεν θα χρειαστεί να εξευρεθούν κονδύλια για την χρηματοδότηση τους.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές τα απαραίτητα κεφάλαια για την υλοποίηση όλων των παραπάνω έργων που προσεγγίζουν το 1,5δισ.ευρώ, θα εξασφαλιστούν από την ΕΤΕπ, ίδια κεφάλαια του αναδόχου ενώ θα αναλάβουν και τις τύχες της υφιστάμενης Αττικής Οδού, καθώς η σύμβαση λήγει το 2024 και όλα συγκλίνουν στο να αναλάβει συνολικά την “μεγάλη Αττική Οδό” ένας ανάδοχος που θα προκύψει από το σχετικό διαγωνισμό.

Ένα καλό ερώτημα είναι πότε θα γίνει ο διαγωνισμός αυτός. Η απάντηση μάλλον είναι δύσκολη για πολλούς λόγους. Στο έργο λείπει η μελετητική ωριμότητα, οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις και η χρηματοτοδότηση, κινήσεις που γίνονται μεθοδικά εδώ και ένα χρόνο, όμως η ολοκλήρωση τους λόγω του μεγάλου εύρου και κόστους απαιτεί χρόνο.

Το πιθανότερο σενάριο είναι ο διαγωνισμός να βγει στον αέρα το 2019 (όπως ήδη σας έχει αναφέρει το ypodomes.com), όμως οι επερχόμενες εκλογές είναι ένα θέμα, στο αν δηλαδή βγει πριν ή μετά τις εκλογές. Το βέβαιο είναι ότι σαν διαδικασία θα ολοκληρωθεί από την νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από αυτές τις εκλογές μιας και τέτοιοι διαγωνισμοί, επίσης απαιτούν πολύ χρόνο (το λιγότερο 18 μήνες). H διευρυμένη “μεγάλη Αττική Οδός” αναμένεται να λειτουργήσει περίπου στα μέσα της ερχόμενης δεκαετίας διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο τις μετακινήσεις εντός της Αττικής.

http://www.michanikos-online.gr

Αρέσει σε %d bloggers: