Χρ. Σπίρτζης: Προχωρά το σχέδιο επέκτασης συμβάσεων στους οδικούς άξονες

Στον απόηχο της συμφωνίας με τη «Νέα Οδό» του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για απαλλαγή από τα διόδια των κατοίκων Ωρωπού και Βαρνάβα, μέχρι να ολοκληρωθεί το δορυφορικό σύστημα αναλογικής χρέωσης, και των σεναρίων για διαπραγμάτευση ώστε να μειωθούν τα διόδια της Αττικής Οδού, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης επαναφέρει τη χρονική επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης στους αυτοκινητοδρόμους.

Μιλώντας χθες το μεσημέρι στο ραδιόφωνο του «ΑΛΦΑ», ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως «οι παραχωρησιούχοι έχουν καταθέσει προτάσεις επέκτασηςτου φυσικού αντικειμένου των συμβάσεων παραχώρησης στους οδικούς άξονες. Μένει να γίνει μια αναλυτική συζήτηση, και είμαστε σε αυτό το σημείο, προκειμένου να δούμε το οικονομικό αντικείμενο και πώς μπορεί να υλοποιηθεί αυτό που εμείς θέλουμε: Δηλαδή η επέκταση του φυσικού αντικειμένου με μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και μείωση των διοδίων, που για εμάς είναι πολύ κρίσιμο θέμα».

Κατά τον υπουργό Υποδομών, «υπάρχουν οι όροι και οι προϋποθέσεις που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, προκειμένου να ξεκινήσει το αίτημα της (σ.σ. επίσημης) διαβούλευσης και της έγκρισης από τις διευθύνσεις της Κομισιόν». Όπως είναι γνωστό, μέσω της χρονικής επέκτασης των συμβάσεων παραχώρησης επιδιώκεται τόσο η ολοκλήρωση αντιπλημμυρικών έργων όσο και η κατασκευή τμημάτων που δεν είχαν ενταχθεί αρχικά στις παραχωρήσεις. Τέτοιοι άξονες είναι η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, η επέκταση της τελευταίας μέχρι την Κακαβιά κ.α. Τον ίδιο δρόμο είχαν ακολουθήσει τα τελευταία χρόνια και άλλες χώρες της Ε.Ε. όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Κροατία.

Για την Αττική Οδό, όπου επίσης διεξάγονται συζητήσεις, ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε πως «μέσα στην υπάρχουσα σύμβαση δίνεται η δυνατότητα για να γίνουν κάποια πράγματα αλλά δεν έχουμε καταλήξει οριστικά σε κάτι τέτοιο». Ο υπουργός Υποδομών είπε «κατηγορηματικά όχι» σε πολυετή επέκταση της σύμβασης που ολοκληρώνεται το φθινόπωρο του 2024, «γιατί είναι μια σύμβαση που τελειώνει σε λίγα χρόνια και έχει τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά σε σχέση με τις συμβάσεις των υπόλοιπων παραχωρήσεων». Επομένως, «δεν πάμε σε μια παράταση όπως σχεδιάζουμε ή έχουμε ξεκινήσει συζητήσεις αυτής της σύμβασης για αρκετά χρόνια, όπως θέλουμε στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους».

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, «η Αττική Οδός πρέπει να οδηγηθεί σε ένα νέο διαγωνισμό με την περαίωση αυτής της παραχώρησης και ένα πολύ σημαντικό μέρος από τα έσοδα πρέπει να χρησιμοποιηθεί, κατά τη γνώμη μου, για την επέκταση του φυσικού αντικειμένου της Αττικής Οδού. Τις επεκτάσεις προς Λαύριο, Ραφήνα, Δυτικές Συνοικίες, την ολοκλήρωση σύνδεσης της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό, τη σύνδεση της Λεωφόρου Κατεχάκη με τη Βουλιαγμένης».

https://www.euro2day.gr

Αρέσει σε %d bloggers: