Παρασκευή, 30 Μαΐου, 2025
Lavriaki.gr
ΛαύριοΠροαστιακόςΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου η κατασκευή των επεκτάσεων του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο

Οι επεκτάσεις του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Αθήνας προς τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας βρίσκονται στον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ, χωρίς όμως να αποτελούν άμεση προτεραιότητα, με την εταιρεία να προκρίνει για την κατασκευή τους τη μακρόσυρτη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Σύμφωνα με την παρουσίαση που έκανε ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης στο πλαίσιο του πρόσφατου Athens Investment Forum, η μέθοδος του ανταγωνιστικού διαλόγου είναι αυτή που θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή των έργων διασύνδεση των λιμανιών της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο (Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες, Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, Ρίο – Πάτρα, Ελ. Βενιζέλος – Λαύριο, Ελ. Βενιζέλος – Ραφήνα και σύνδεση 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης).

Πρόκειται για έργα συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δις ευρώ, με τα έργα της επέκτασης προς Λαύριο και Ραφήνα να είναι από τα φθηνότερα αφού έχουν προϋπολογισμό 380 και 300 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, η χρήση του οποίου είναι αυξανόμενη τα τελευταία χρόνια, οι ενδιαφερόμενοι για ένα έργο καλούνται σε διάλογο με τον φορέα κατασκευής του προκειμένου να βρεθούν μία ή περισσότερες λύσεις, βάσει των οποίων οι υποψήφιοι που επελέγησαν καλούνται να υποβάλλουν προσφορά.

Αν και θεωρητικά η χρήση της μεθόδου αυτής επισπεύδει τη διαδικασία ωρίμανσης των έργων και οδηγεί σε καινοτόμες λύσεις, με τη μέχρι σήμερα εμπειρία έχει αποδειχθεί ότι οι διαδικασίες τείνουν να είναι μακρόσυρτες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το έργο της ζεύξης Περάματος – Σαλαμίνας, όπου ο ανταγωνιστικός διάλογος βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και 4 χρόνια.

Πιο άμεσα, η ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζεται να προκηρύξει ένα σημαντικό σιδηροδρομικό έργο στην Αττική ως το τέλος της χρονιάς: τη β’ φάση των έργων στο σταθμό Λαρίσης και τη σύνδεσή του με το σταθμό του Μετρό προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, αν η σύμβαση υπογραφεί τον Ιούνιο του 2021, το έργο θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2024.

Αναμένεται επίσης και η υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης ύψους 15 εκατ. ευρώ για το έργο της κατασκευής τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα έξοδος Σ.Σ. Αθηνών – Τρεις Γέφυρες με υπογειοποίηση στην περιοχή των Σεπολίων το οποίο βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

Χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακριβές χρονοδιάγραμμα, η ΕΡΓΟΣΕ έχει στον προγραμματισμό της και την κατασκευή του σιδηροδρομικού σταθμού Κρυονερίου που θα εξυπηρετήσει τη βόρεια Αττική, προϋπολογισμού 6,5 εκατ. ευρώ.

Εκτός Αττικής, η ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζεται να δημοπρατήσει, μεταξύ άλλων, το έργο κατασκευής της γραμμής Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση) προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ, ενώ θα υπογραφεί η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη που βρίσκεται σε λειτουργία, καθώς και μία ακόμα συμπληρωματική σύμβαση για την κατασκευή υπολειπόμενων έργων στο ίδιο τμήμα. (Δείτε την παρουσίαση της ΕΡΓΟΣΕ)

https://www.athenstransport.com

Μια σκέψη για το “Μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου η κατασκευή των επεκτάσεων του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο

  • Μεθοδος της Ανταγωνιστικης Βλακειας!!! ανικανων να σχεδιασουν κ να υλοποιησουν.
    Ακομη διαλογους κανουν κ μελετες ακριβοπληρωμενες που ποτε δεν τελειωνουν,αλλα κ οταν τελειωσουν ξεκινουν οι λεγομενες Συμπληρωματικες Μελετες!!!! κ Μελετες Ωριμανσης!!!! λες κ ειναι φρουτα ετοιμα να πεσουν!!!
    Τρωνε λεφτα απο το 1997 σε μελετες οι γραβατακηδες διορισμενοι ψαλιδοκολοι (κοστουμι ψαλιδι πισω που φορανε οι μαεστροι στις συναυλιες) σε διαφορους οργανισμους κ Οργανισμους Λιμενων.
    Παραμυθια της Χαλιμας!!!!!!!!!!
    Ο σημερινος Υπουργος Υποδομων κ Δικτυων εχει να απολογηθει κατι στον κοσμο της Λαυρεωτικης??
    Προεκλογικα κυριε Καραμανλη του Αχιλλεως βεβαιως!! βεβαιως!! άλλα μου λεγατε σε 2 συναντησεις μας, η μια στο γραφειο σας.Θυμαστε??????????
    Προτεινατε καλυτερα να ερθει πρωτα η Αυττικη οδος για να παρει το Λαυριο κ το Λιμανι μπροστα κ μετε να ερθει σε δευτερη φαση ο Προαστιακος.Θυμαστε???
    Τωρα μονο για τον ΟΡΜΟ της Ραφηνας μιλατε.
    Απο εκει που η Ραφηνα δεν ειχε καμια μελετη για προαστιακο κ Αττικη Οδο,τωρα πηρε κεφαλι!! κ Το ΛΑΥΡΙΟ ΠΟΥΘΕΝΑΑΑΑΑΑΑΑ
    Ο κυριος Πρωθυπουργος 20 ημερες ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ!!!!ηλθε στο Λαυριο στο καφε ΡΟΛΟΙ στο Λιμανι κ μας ταραξε στα πρεπει κ πρεπει κ πρεπει,το Λαυριο αυτο,το Λαυριο εκεινο, κ πρεπει να ερθει το τρενο κ πρεπει να ερθει η Επεκταση τηςΑττικης οδου(κλειστος δρομος) στο Λαυριο,κ πρεπει ξανα το ξεχασμενο Λαυριο κ ψεματα ψεματα ψεματα.
    Τωρα παραμυθιαζουν τον κοσμο οτι θα ερθει η MICROSOFT στο Λαυριο!!!
    Μοιραζουν καθρεφτακια μεσω του Λουκα για ιθαγενεις νομιζουν.
    ΣΑΣ ΛΕΝΕ ΛΟΓΙΑ ΠΑΧΙΑ Κ ΠΟΛΛΑ ΨΕΜΑΤΑ.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.