Στην «τροχιά» της ΕΡΓΟΣΕ Ραφήνα και Λαύριο

Τα δύο μεγάλα λιμάνια της Αττικής αναβαθμίζονται και παράλληλα ανοίγουν μέτωπα ευκαιριών σε μεταφορές, σε νέα κατασκευαστικά έργα και στο real estate.

Κατασκευαστικό έργο νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, αρχικού προϋπολογισμού 308,6 εκατ. ευρώ, καθώς και του Λαυρίου και του λιμένα του Λαυρίου, αρχικού προϋπολογισμού 391 εκατ. ευρώ, έχει προκηρύξει η ΕΡΓΟΣΕ.

Εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος αναμένεται να υπάρξει στις 14 Ιανουαρίου 2022.

Το λιμάνι της Ραφήνας, η Ραφήνα και η ευρύτερη περιοχή μέχρι το αεροδρόμιο αναβαθμίζεται με την επέκταση της γραμμής από τον σταθμό του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας

Το έργο περιλαμβάνει:

Κατασκευή 12,5 χλμ. εξ ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής επί έρματος, ως επέκταση της υφιστάμενης γραμμής από τον τερματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, μέχρι τον Λιμένα Ραφήνας, όπου προβλέπεται η κατασκευή νέου υπόγειου τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού στο Λιμένα Ραφήνας, ο οποίος θα εξυπηρετείται με οριζόντια πρόσβαση (συνεπίπεδη) από τον συγκεκριμένο σταθμό. Η νέα γραμμή προβλέπεται διπλή σε μήκος 10,5 χλμ και μονή σε μήκος 2 χλμ (τερματικό τμήμα Ραφήνας, περιοχή σήραγγας Ραφήνας) και περιλαμβάνει 5 χλμ. περίπου υπόγειου έργου.

Δείτε ακόμα:  Κακοκαιρία «Διομήδης»: Σε επιφυλακή το Πυροσβεστικό Σώμα Εθελοντών Ν. Βουτζά -Προβαλίνθου

Κατασκευή πέντε (5) νέων Σιδηροδρομικών Στάσεων (Συνεδριακού Κέντρου Αεροδρομίου, Σπάτων, Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και ενός (1) νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών.

Κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός υπόγειων έργων συνολικού μήκους 5 χλμ περίπου και των κτιρίων εξυπηρέτησής τους, όπου απαιτείται.

Κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.

Κατασκευή Συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA).

Ο σχεδιασμός του έργου προβλέπει, επίσης, τη σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Ραφήνας από την περιοχή Γέρακα, αρχικά κατά μήκος της ζώνης της παλιάς γραμμής Λαυρίου και στη συνέχεια σε συνδυασμό με τον αυτοκινητόδρομο Σταυρού – Ραφήνας.

Ειδικότερα, προβλέπει μεταξύ άλλων την:

Κατασκευή 19,4 χλμ εξ ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία περιλαμβάνει 7 χλμ. περίπου υπόγειο έργο.

Κατασκευή 5 νέων Σιδηροδρομικών Στάσεων (Γέρακα, Αγ. Γερασίμου, Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και 1 νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών.

Κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός υπόγειων έργων συνολικού μήκους 7χλμ. περίπου και των κτιρίων εξυπηρέτησής τους όπου απαιτείται.

Η σύνδεση του Λαυρίου προβλέπει την:

Κατασκευή 32 χλμ εξ ολοκλήρου νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής επί έρματος, αμέσως μετά την έξοδο από την υφιστάμενη Σιδηροδρομική Στάση Κορωπίου, μέχρι τον Λιμένα Λαυρίου, όπου προβλέπεται η κατασκευή νέου επιλιμένιου τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού.

Κατασκευή 2 νέων Σιδηροδρομικών Σταθμών (Μαρκόπουλο, Λιμένας Λαυρίου) και 7 νέων Σιδηροδρομικών Στάσεων (Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου, Θορικού, Λαυρίου) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών.

Κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.-

Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA).-Κατασκευή υποσταθμού έλξης.-Κατασκευή σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών.

Η διάρκεια των συμβάσεων σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις υπολογίζεται σε 48 μήνες. Ωστόσο, ο ακριβής χρόνος μελέτης και κατασκευής και ο χρόνος εγγύησης του έργου θα καθοριστεί κατά τη β’ φάση του διαγωνισμού.

epixeiro.gr

Αφήστε μας το σχόλιο σας...

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: