Πώς το λιμάνι του Λαυρίου θα «δέσει» στον… σιδηρόδρομο

Μέσα στο «πακέτο» των 6 διαγωνισμών που προωθούν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η ΕΡΓΟΣΕ με στόχο να συνδέσουν βασικά λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ξεχωρίζουν και 3 projects τα οποία επί της ουσίας σχετίζονται με «επεκτάσεις» των μέσων σταθερής τροχιάς σε δύο κομβικούς λιμένες της Αττικής (Ραφήνα και Λαύριο) αλλά και στη Θεσσαλονίκη (σύνδεση 6ου προβλήτα & κατασκευή προαστιακού δυτικής Θεσσαλονίκης).
Υπενθυμίζεται ότι για όλους τους διαγωνισμούς αποφασίστηκε μετάθεση της ημερομηνίας υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος κατά μία εβδομάδα και έως τις 21/01/2021.
– Ο τίτλος του έργου είναι «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΥΡΙΟΥ».
Στο πλαίσιο του προς ανάθεση έργου ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή των ακολούθων:
- Κατασκευή 32 χλμ. εξ ολοκλήρου νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής επί έρματος, αμέσως μετά την έξοδο από την υφιστάμενη Σιδηροδρομική Στάση Κορωπίου, μέχρι τον Λιμένα Λαυρίου, όπου προβλέπεται η κατασκευή νέου επιλιμένιου τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού.
- Κατασκευή της αποκατάστασης του θιγόμενου οδικού δικτύου.
- Κατασκευή 2 νέων Σιδηροδρομικών Σταθμών (Μαρκόπουλο, Λιμένας Λαυρίου) και 7 νέων Σιδηροδρομικών Στάσεων (Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου, Θορικού, Λαυρίου) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών.
- Κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
- Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA).
- Κατασκευή υποσταθμού έλξης. -Κατασκευή σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών.
– Ο τίτλος του έργου είναι «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ».
Η Εκτιμώμενη συνολική αξία (χωρίς ΦΠΑ) ανέρχεται σε 309 εκατ. ευρώ.