Φρένο στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης μέχρι να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση
Επιφυλακτικός εμφανίστηκε χθες για τις Πρότυπες Προτάσεις και ειδικότερα ως προς τη δυνατότητα να προχωρήσουν με το μοντέλο αυτό επεκτάσεις της Αττικής Οδού, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στο «1ο Growthfund Summit – Υπερταμείο» και στο περιθώριο της εκδήλωσης.
Ο κ. Ταχιάος αναφερόμενος στη Πρότυπη Πρόταση ΑΘΗΝΑ Ι που κατέθεσε η κοινοπραξία των ΓΕΚ Τέρνα – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης, σημείωσε πως τα οδικά έργα της Αττικής δεν μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ αναδεικνύοντας τον προβληματισμό για τις πηγές χρηματοδότησης τους.
Πρόκειται για έργα που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον ίδιο πάντως ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού είναι δεδομένο ότι έχει φτάσει στα όριά του. « Έχουν κατατεθεί πρότυπες προτάσεις, αλλά τα οδικά έργα στην Αττική δεν είναι επιλέξιμα στο νέο ΕΣΠΑ, κατά συνέπεια θα πρέπει να βρούμε λύσεις χρηματοδότησης», σημείωσε.
Βάσει του μοντέλου των Πρότυπων Προτάσεων, το υπουργείο Υποδομών επιλέγει μια μελέτη – πρόταση για ένα έργο που υποβάλλεται από ιδιωτικό φορέα και προωθεί τις διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανάθεσή του, ωστόσο, το θέμα της χρηματοδότησης παραμένει κυρίαρχο.
Να σημειωθεί ότι ο υφυπουργός Υποδομών δεν εκφράζει για πρώτη φορά τις επιφυλάξεις του ως προς τις Πρότυπες Προτάσεις. Έχει μιλήσει για την ανάγκη αλλαγής του θεσμικού πλαισίου που τις διέπει. «Θα προχωρήσουν με σύνεση και λογική, δεν θα ανοίγουμε την πλατφόρμα κάθε 3μηνο, ιδίως για έργα μεγάλα. Το υπουργείο θα παρουσιάσει σύντομα ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση) με την οποία θα εκσυγχρονίζει το νομοθετικό πλαίσιο για τις Πρότυπες Προτάσεις», έχει δηλώσει πρόσφατα.
Ο υφυπουργός Υποδομών μίλησε χθες και για τις ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό λέγοντας χαρακτηριστικά ότι για την αποκατάσταση των ζημιών από τις καταστροφικές πλημμύρες στην Θεσσαλία αναζητούνται μελετητές και δεν υπάρχουν διαθέσιμοι. Τόνισε πως οι λύσεις για το μεγάλο αυτό πρόβλημα θα πρέπει να είναι σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και να έχουν διάρκεια.