Ενδιαφέρον για τον Λιμένα Λαυρίου από Προκοπίου, MSC και Grimaldi
Τουλάχιστον 12 μήνες θα καθυστερήσει η υπογραφή της σύμβασης πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ). Από την άλλη πλευρά, το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προχωρεί την αξιοποίηση του Λιμένα Λαυρίου.
Οι καθυστερήσεις στον Βόλο δεν οφείλονται μόνον στη δικαστική προσφυγή ενδιαφερομένου για το λιμάνι, αλλά και στα καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias, που έπληξαν ουσιαστικά τη λειτουργικότητά του. Ειδικά ο Daniel έφερε υλικά που αύξησαν τη στάθμη πυθμένα του λιμένα και η οποία τώρα πρέπει να βυθοκοριστεί.
Όσον αφορά τον Λιμένα Λαυρίου, την ερχόμενη Πέμπτη κατά πάσα πιθανότητα το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού θα εγκρίνει τα τεύχη του διαγωνισμού. Το ΤΑΙΠΕΔ προτίθεται να διαθέσει την πλειοψηφία των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ), χωρίς ωστόσο να ξεκαθαρίζεται αν αυτή η πλειοψηφία θ’ αφορά το 51% ή το 67% των μετοχών. Υπενθυμίζεται ότι σε Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο και Βόλο οι αποκρατικοποιήσεις περιέλαβαν την πώληση του 67% των μετοχών.
Για το λιμάνι του Λαυρίου υπάρχει εκδηλωμένο ενδιαφέρον, τόσο από ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, όσο και από επιχειρήσεις κρουαζιέρας. Το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ είναι το συγκεκριμένο λιμάνι, λόγω της εγγύτητάς του με το αεροδρόμιο των Σπάτων, αλλά και με δημοφιλείς προορισμούς (π.χ. Μύκονος, Σαντορίνη, Σμύρνη, Αλικαρνασσός κ.λπ.), ν’ αποτελέσει κυρίως home port κρουαζιέρας.
Μάλιστα, για την αποκρατικοποίηση αυτήν φέρονται να έχουν εκφράσει ενδιαφέρον αρκετές εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, μεταξύ των οποίων και η MSC, που θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες στον πλανήτη. Επίσης, στους ενδιαφερόμενους είναι και ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος διαθέτει ακτοπλοϊκές αλλά και δραστηριότητες κρουαζιέρας. Επίσης, πολλοί βλέπουν ως ενδιαφερόμενο και τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, ιδιοκτήτη της παρακείμενης Olympic Marine.